سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر شهوت چیره شو، تا حکمتت کامل گردد . [امام علی علیه السلام]
تور لحظه آخری
پایتخت ایران جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است که بیان تمامی آن ها در یک مقاله غیر ممکن می باشد، تهران یکی از پیشرفته ترین شهر های ایران بوده اما این شهر در کنار جاذبه های گردشگری مدرنی که دارد، دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است. 
همانطور که می دانید تهران، شهری شلوغ و پرجمعیت بوده و معمولا شب ها افراد بسیاری به جاهای دیدنی آن مراجعه می کنند، پس اگر از شهر دیگر به تهران سفر کرده اید بهتر است روز ها برای بازدید از جاذبه های این شهر پر جنب و جوش اقدام نمایید.
در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی هر یک از جاهای دیدنی تهران بپردازیم.
یکی از دیدنی های تهران که امروزه توجه افراد بسیاری را به سمت خود جلب نموده، پل طبیعت می باشد، ساختار این پل بسیار مدرن بوده و معمار پل برای طراحی آن سنگ تمام گذاشته است، پل طبیعت از روی بزرگراه مدرس گذشته و دو پارک بسیار بزرگ آب و آتش و طالقانی را به یکدیگر متصل می کند.
پل طبیعت برای عبور عابران پیاده ساخته شده اما برای ساخت آن از شیوه ای نوین استفاده کرده اند، ساخت پل بدین شکل آن را به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در پایتخت تبدیل کرده است، به طور کلی می توان گفت این سازه عظیم تنها یک پل برای عبور عابران پیاده نمی باشد و امکانات متنوعی نظیر رستوران دارد.
برای آشنایی هرچه بیشتر با این پل لازم است بدانید که طول آن در حدود 300 متر بوده و در 3 طبقه مجزا ساخته شده، همچنین ارتفاع آن از سطح زمین 40 متر بیان شده است، ساخت این پل در سال 1388 آغاز و پس از 5 سال در سال 1393 پایان یافت، معمار خوش ذوق این سازه عظیم بانویی به نام لیلا عراقی می باشد، لازم به ذکر است که مساحت این پل در حدود 8 هزار متر مربع و هزینه ساخت آن رقمی بالغ بر 18 میلیون دلار اعلام شده است.
روزانه گردشگران بسیاری برای بازدید و استفاده از امکانات و جاذبه های تفریحی پل طبیعت به این منطقه مراجعه می کنند، افراد می توانند در کافه ها و رستوران های موجود در طبقات مختلف پل، به صرف نوشیدنی و یا یک وعده غذایی بپردازند، از دیگر تفریحات این پل می توان به عکاسی، تماشای مناظر زیبای اطراف، قدم زدن و بازدید از دو پارک طالقانی و آب و آتش اشاره کرد.
همانطور که پیش تر به آن اشاره شد پل طبیعت از 3 طبقه تشکیل شده است، در طبقه اول می توانید به رستوران ها و کافی شاپ های پل دسترسی داشته باشید، حاشیه این طبقه را با دیواری شیشه ای پوشانده اند، طبقه دوم بیشتر جهت عبور از روی پل و پیاده روی مورد استفاده قرار می گیرد، طبقه سوم در واقع بهترین مکان برای تماشای مناظر اطراف و عکاسی به حساب می آید، لازم به ذکر است که مساحت این 3 طبقه به ترتیب 1450، 2870 و 571 مترمربع می باشد.
معماری پل طبیعت بسیار پیچیده بوده و برای ساخت آن بیش از 14 هزار قطعه استفاده شده، وزن بدنه پل 2 هزار تن و مقاوت آن در برابر زلزله، هفت ریشتر اعلام شده است، خانم لیلا عراقی برای طراحی این سازه عظیم از پل خواجو الهام گرفته و با نگاهی کوتاه به آن متوجه خواهید شد که ساختار پایه های پل شباهت بسیاری با تنه درختان دارد.
به طور کلی طراحی این پل را می توان نوعی طرح پرسپکتیو دانست، طراح پل در تمام بخش های آن لامپ های رنگی جایگذاری کرده است، همین امر سبب شده که در هنگام شب با روشن شدن لامپ ها منظره ای چشم نواز در پایتخت خلق شود.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ایمان نعمتی 98/3/2:: 9:42 صبح     |     () نظر