سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخنی از سخنان حکمت که مرد مؤمن می شنودـ و به آن عمل کند یا آن را بیاموزد ـ بهتر از عبادت یک سال است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
تور لحظه آخری

مترو مسکو

 

مترو مسکو یکی از قدیمی ترین قطار های داخل شهری در دنیا بوده، این مترو در مجموع دارای 206 ایستگاه، 16 خط و 5314 واگن می باشد. ساختار ریلی مترو مسکو به شکلی طراحی شده است که از شلوغ شدن بیش از حد ایستگاه ها جلوگیری کند، خط حلقه مرکزی باعث اتصال سایر خط ها به یکدیگر شده است. در حال حاضر طول شبکه ریلی این مترو بیش از 340 کیلومتر می باشد.

 

جالب است بدانید که امروزه با محبوبیت روز افزورن مترو مسکو در بین گردشگران، مکان های مشخصی برای عکاسی در ایستگاه های مختلف این مترو در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که اکثر تابلو های موجود در ایستگاه های مترو مسکو انگلیسی بوده و همچنین ایستگاه های آن دارای اینترنت رایگان می باشند. 

 

معماری بسیار خاص ایستگاه های این مترو سبب شده است که هر کدام شبیه به یک مکانی خاص مانند کلیسا و یا گالری به نظر آیند، به همین دلیل گردشگران، مترو مسکو را به عنوان موزه ای در نقاط مختلف شهر می شناسند.

 

برای ساخت مترو مسکو بیش از 30 نوع سنگ مرمر، سنگ لابرادوریت ، گرانیت ، سنگ سماک ، رودونیت ، عقیق رنگارنگ و سنگهای طبیعی دیگر استفاده شده است. مجموعه کاخ های زیرزمینی مترو مسکو با مجسمه ها ، تصاویر برجسته و تزئینات باشکوه شامل ( نقاشی ، موزائیک، ویترای و نقش و نگار بر روی دیوار) تزیین شده اند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ایمان نعمتی 97/12/26:: 6:47 عصر     |     () نظر