سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نمازگزار محبّت فرشتگان و هدایت وایمان و نور معرفت دارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
تور لحظه آخری
کاخ گلستان
این کاخ زیبا که در میدان ارگ تهران قرار گرفته، یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری تهران و شاهکار های معماری اسلامی به شمار می رود. ساخت این مجموعه در دوران حکومت صفویان ( سال 988 هجری – دوران پادشاهی شاه عباس) آغاز شد و تکمیل آن تا دوران روی کار آمدن حکومت قاجار به طول انجامید، لازم به ذکر است که در ساخت این مجموعه از معماری دوران زندیه الهام گرفته شده است، همچنین در برخی بخش های آن شاهد معماری اروپایی خواهید بود.
بخش های مختلف این مجموعه تاریخی عبارت اند از: شمس العماره، تالار اصلی، تالار آیینه، تالار سلام، تخت مرمر، ایوان تخت مرمر، حوضخانه، خلوت کریمخانی، تالار الماس، کاخ ابیض، موزه مردم شناسی، عمارت بادگیر، تالار ظروف، عمارت الماس، تالار برلیان، تالار عاج و حوض خانه بادگیر.
همچنین جالب است بدانید که مجموعه کاخ گلستان در گذشته چندین قسمت دیگر داشته که امروزه از بین رفته اند، از بخش های تخریب شده می توان به تکیه دولت، عمارت خروجی و اندرون ناصری اشاره کرد.
امروزه با محبوبیت این مکان در بین گردشگران، امکانات رفاهی متنوعی مانند چایخانه، نمازخانه و سرویس بهداشتی به آن اضافه شده است، همچنین بخشی برای ثبت عکس با لباس های سنتی دوران قاجار نیز وجود دارد.



آدرس: استان تهران، شهر تهران، منطقه 12، خیابان 15 خرداد، میدان ارگ
گردشگران با اطلاع از آدرس کاخ گلستان می توانند توسط وسایل حمل و نقل عمومی به این کاخ مراجعه کنند.
قیمت بلیط بازدید از کاخ گلستان: گردشگران ایرانی برای ورود به این مجموعه باید 2,500 تومان و برای ورود به داخل کاخ 21,000 تومان بپردازند، لازم به ذکر است که قیمت بلیط برای گردشگران غیر ایرانی در حدود 100,000 تومان می باشد.
ساعات بازدید: افراد می توانند از ساعت 9 صبح تا ساعت 4 و 30 دقیقه بعد از ظهر از این مجموعه بازدید کنند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ایمان نعمتی 98/2/2:: 9:17 صبح     |     () نظر