سفارش تبلیغ
صبا ویژن
براى کسى که دو دیده‏اش بیناست ، بامداد ، روشن و هویداست . [نهج البلاغه]
تور لحظه آخری

گرجستان یکی از کشور های اروپای شرقی می باشد که در سواحل دریای سیاه قرار گرفته است و مرز بین آسیا و اروپا را تشکیل می دهد. گردشگران تور گرجستان باید بدانند که این کشور با وسعت کمی که دارد اما دارای آب و هوای متنوع و چهار فصلی می باشد از کوه های سر به فلک کشیده با آب و هوای کوهستانی گرفته تا دره های سر سبز و سواحل دریای سیاه که در همه فصل های آن گردشگران تور گرجستان به این کشور سفر می کنند به خصوص در دو سال اخیر که ترکیه دچار نا امنی شده بود گردشگران به این کشور روی آوردند.
کشور گرجستان از قسمت شمال با کشور روسیه ، از قسمت غرب با دریای سیاه ، از قسمت غرب با کشور های ارمنستان و ترکیه و از قسمت جنوب شرق با جمهوری آذربایجان هم مرز می باشد.
مساحت کشور گرجستان 69.700 کیلومتر مربع و با جمعیت 3.72 میلیون نفر می باشد که پایتخت و بزرگ ترین و شهر آن تفلیس است.
مردم گرجستان به زبان گرجی صحبت می کنند و زبان رسمی کشورشان می باشد که با الفبای گرجی نوشته می شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان است. همچنین مردمان بومی این کشور مردم گرجی مسیحی ارتدکس و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی نیز می باشند.
قابل توجه مسافران تور گرجستان که باید بدانند از سال 2000 میلادی این کشور در صنعت گردشگری شروع به توسعه کرد به صورتی که گردشگران تور گرجستان امروزه به صورت کاملا چشمگیری افزایش پیدا کردند.
کشور گرجستان دارای شهر های تاریخی و کوچک ، صومعه ها ، کلیسا های قدیمی ، کوه های سر به فلک کشیده ، غذا های محلی خوشمزه و مردمان مهمان نواز سالانه گردشگران تور گرجستان را به خود جذب می کند.
از جاذبه های گردشگری که مسافران تور گرجستان نباید از دست بدهند شامل : قلعه‌ی ناریکالا ، کوه قازبگی ، اوپلیستسیخه ، کلیسای Gergeti Trinity ، متسختا ، تفلیس ، باتومی ، واردزیا ، زوگدیدی و برجومی را می توان نام برد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ایمان نعمتی 97/1/27:: 3:25 عصر     |     () نظر